تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حملات علیه فرماندهان سپاه زیاد نشده؛ چند مورد اخیر به دلیل کوتاهی در موارد حفاظتی بوده | اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

حسن همتی در پاسخ به اینکه چرا در چند سال اخیر حملات علیه فرماندهان و نیروهای سپاه شدت گرفته است، گفت: موارد بسیار کم وجود داشته ولی زیاد نشده است که بخشی از علت به کوتاهی در امورات حفاظتی مربوط می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حملات علیه فرماندهان سپاه زیاد نشده؛ چند مورد اخیر به دلیل کوتاهی در موارد حفاظتی بوده/ اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

رویداد۲۴ هفته گذشته بود که اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف حملات هوایی قرار داد. در پی این حمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان به شهادت رسیدند.

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا این اقدام اسرائیل حمله به خاک ایران محسوب می‌شود، به دیده‌بان ایران گفت: «مطابق قوانین بین‌الملل مراکز دیپلماتیک جزو سرزمین محسوب می‌شوند. البته حمله اخیر اسرائیل را نمی‌توان حمله مستقیم به خاک ایران قلمداد کرد چراکه نه جرئتش را دارند و نه عرضه‌اش. ضمن اینکه در سوریه مشکلاتی وجود دارد که بارها به مقرهایی در سوریه حمله کردند.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چرا در چند سال اخیر حملات علیه فرماندهان و نیروهای سپاه شدت گرفته است، عنوان کرد: «من بعید می‌دانم این امر در بدنه اطلاعاتی کشور زیاد شده باشد. موارد بسیار کم وجود داشته ولی زیاد نشده است که بخشی از علت به کوتاهی در امورات حفاظتی مربوط می‌شود.»

اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

همتی درباره پاسخ ایران به حمله اخیر اسرائیل به دیده بان: «بخشی از پاسخ قبلا داده شده است. شکستی که اسرائیل در طوفان الاقصی خورد و رسوایی که برایشان به بار آمد را تلافی کردند. بخشی از پاسخ هم می‌ماند به عکس‌العمل ایران که مقامات مربوطه در وقت مناسب تصمیم خود را اجرایی می‌کنند و پاسخ قاطعانه‌ای به این حمله می‌دهند.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه پاسخ ایران در چه سطحی است، به دیده بان ایران گفت: «بستگی به تصمیم مسئولان عالیرتبه نظام دارد که با درنظر گرفتن جمیع شرایط هر اقدامی انجام دهند، پاسخ قاطعانه را به اسرائیل خواهند داد.»

وی در واکنش به اینکه برخی معتقد به صبر استراتژیک به منظور عملی نشدن نقشه اسرائیل مبنی بر کشاندن ایران به میدان جنگ هستند، بیان کرد: «من این نظر را قبول ندارم. نمی‌توانیم صبر کنیم تا اسرائیل هر نقطه‌ای که می‌خواهد را بزند؛ بالاخره باید پاسخ داده شود. البته پیشتر هم پاسخش را دریافت کرده ولی این بار هم مطمئنا پاسخش را دریافت می‌کند.»

همتی ادامه داد: «اسرائیل جرئت این کار را ندارد. ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است و به راحتی می‌تواند از تمامیت ارضی و ملی خود دفاع کند. اینکه بخواهد پای ایران را به جنگ بکشاند همچون کودکی می‌ماند که بخواهد به پدرش راه یاد بدهد. اسرائیل بچه و فکرش بسیار کوچک است.»

منبع: دیده‌بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
2
توجیه برای عدم انتقام سخت.خخخ.
نظرات شما
پیشخوان